Het Sevagram Dementiegame

Afgelopen woensdag 30 maart introduceerde Sevagram het dementie-spel. Het is een van de vele zorginnovaties die Lancering Sevagram DementiegameSevagram op gebied van ouderenzorg heeft gedaan. Zo introduceerde zij eerder al het ‘Zingende Zebrapad’ en de ‘Digifiets’. Als cliënten van Sevagram over het ‘Zingende Zebrapad’ lopen op weg naar de kantine, dan begint er muziek te spelen. Dit motiveert de ouderen om meer te bewegen. De ‘Digifiets’ is een soort ligfiets waarin cliënten kunnen plaatsnemen. Door te fietsen starten videobeelden van hun oude buurt, die zij nog herkennen van vroeger. Deze middelen zorgen ervoor dat cliënten meer bewegen en bezig blijven, wat positieve effecten heeft op hun kwaliteit van leven. Het Sevagram dementiegame gaat verder en is gericht op de mantelzorgers. Door het spel te spelen kan de mantelzorger zich beter inleven in de leefwereld van de mensen met dementie. Door toenemend wederzijds begrip kunnen veel frustraties voorkomen worden en verbetert wederom de kwaliteit van leven.

Al deze voorbeelden tonen aan hoe Sevagram in staat is om een relatief generiek begrip als innovatie relevant te maken in de ouderenzorg. Het is een van de merkwaarden die Sevagram in de etalage zet om naar merkbaar beter zorg te komen. Sevagram is zorg met bezieling!

Sevagram en 37°Celsius

Sevagram is een grote zorgorganisatie in het Zuiden van Nederland, met 2500 medewerkers en 1100 vrijwilligers. Zij vroeg 37°Celsius brand consultancy te helpen bij het in kaart brengen van haar merkimago door merkonderzoek en de weg naar een sterker merk te schetsen. Het merkproject voor Sevagram begon met een workshop merkoriëntatie. Klik hier om meer te lezen over de samenwerking tussen Sevagram en 37°Celsius.

Deel dit bericht: