De masterclass Digitale Marketing en Communicatie is weer van start gegaan! Ook dit jaar verzorgt 37°Celsius samen met prof. dr. Ed Peelen het programma aan het AAGS DMC. De masterclass is bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatie managers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor de marketing & communicatie. Diverse wetenschappers en gastsprekers uit het vakgebied spreken over recente wetenschappelijke onderzoeken en vakkennis. Het programma start met spreker Jorge Labadie over merkbeheer en Ed Peelen over het belang van contentmarketing. Daan Muntinga (strategy director XXS Amsterdam) en Stefan Bernritter (Goldsmiths, University of London) vertellen over de antecedenten en consequenties van social media marketing. Joost Verhoeven (UvA) sluit hierop aan door inzichten te geven in social media als interne communicatie tool. Stefan Bothoff (Social Media manager VodafoneZiggo) geeft met behulp van Ziggo’s Brand publishing Hub en mediatrategie een praktische draai aan de social media context. Ook Hilde Voorveld (UvA) komt aan het woord over media orkestratie en wederom Daan Muntinga, ditmaal over brand metrics. Roeland Dietvorst (Neurowetenschapper bij Alpha One) bespreekt impliciete en expliciete meetmethoden en Marnix van Gisbergen (Professor Digital Media Concepts bij NHTV) vertelt over de toekomst van digitale merken en media. Een rijk gevuld programma dat handvatten biedt om met de veranderingen in het medialandschap om te gaan en tegelijkertijd positief kritisch te blijven.