Afgelopen week hebben wij op uitnodiging van de coördinator van de minor entrepreneurship van de Universiteit van Amsterdam drie workshops gegeven aan hun studenten. Deze studenten zijn momenteel druk bezig met het opzetten van hun startup, waarbij zij hulp ontvangen van experts vanuit meerdere relevante velden. Tijdens onze workshops hebben wij gepoogd om zoveel mogelijke relevante branding kennis over te dragen in de relatief korte tijdspanne. Hierin zijn verschillende aspecten die toepasbaar zijn voor startups aan bod gekomen met daaraan gerelateerde opdrachten voor de startups. Zaken als de verschillen tussen points of parity en points of difference, de emotionele en functionele route van een merk en merkelementen zijn hierbij allemaal aan bod gekomen. Tot onze tevredenheid, observeerden wij dat studenten de informatie snel oppikte en enthousiasme en activiteit toonde bij de uitvoering van de opdrachten. Uit de feedback die wij ontvingen van de studenten herkenden wij dit enthousiasme en onze positieve ervaringen die wij zelf dachten waar te nemen. Daarbij bleek dat de studenten van plan zijn om aan de slag te gaan met hun opgedane branding kennis om hun startups naar een hoger level te brengen.