Iets wat iedereen bij Celsius gemeen heeft is een grote liefde voor lekker eten. Lunch halen wij dan ook dagelijks af bij een van de vele leuke tentjes in de buurt. Door de locatie van ons kantoor hebben wij een enorme keuze aan lunchopties binnen handbereik. Maar waar kun je nou de allerbeste lunch halen? Bij deze bespreken wij graag onze tips.
Toastable
Onze nummer 1 favoriet van het moment is zonder twijfel Toastable. Hier kom je voor de allerlekkerste rijk belegde tosti’s. Deze tosti’s zijn niet zomaar broodjes met gesmolten kaas. Ze bestaan uit 3 lagen brood en zijn belegd met originele ingrediënten. Zo heb je bijvoorbeeld een versie met geitenkaas en honing, een met Koreaanse kimchi of met gegrilde kip en guacemole. We moeten hier vaak wel eventjes wachten maar dit is het meer dan waard. En tijdens het wachten komen wij gelijk aan onze dagelijks beweging door een wandelingetje door de buurt.
Hoe staat het dan eigenlijk met de branding van Toastable? Celsius zou Celsius niet zijn zonder dit te evalueren. Toastable onderscheidt zich van andere broodjeszaken door alleen maar voor tosti’s te gaan. Ondanks dat het een goed concept is, zijn ze hier niet de enige in. The Tosti club is bijvoorbeeld ook een restaurant dat alleen voor tosti’s gaat. Deze vorm van onderscheiding is daarmee niet per se uniek…
Nu vragen wij ons natuurlijk af wat de merkidentiteit van Toastable is. Op de website vertellen ze een leuk verhaaltje over het ontstaan van deze tostibar, hierin wordt omschreven waarom Toastable is opgericht. Dit is een goede eerste stap naar het uitstippelen van de merkidentiteit, toch weet Toastable hiermee nog niet de juiste snaar te raken. Wij vinden dat die identiteit veel scherper kan, de essentie en de waarden van het merk moeten naar voren komen! Wat maakt Toastable écht uniek? Waarom zou de consument juist moeten kiezen voor een broodjeszaak die alleen tosti’s weet te maken? Wij adviseren oprichter en eigenaar Bartjan Hendriksen niet alleen om daar eens goed over na te denken, maar ook om door te blijven gaan met het maken van deze heerlijke tosti’s.
SLA
Een all time favorite zijn de heerlijke salades en bowls bij SLA. Wat vinden we hier dan zo lekker aan? De combinatie van verse groentes, lekkere kruiden en onverwachtse combinaties van ingrediënten. Nog een bijkomend voordeel is dat het lekker gezond voelt.
SLA heeft nog niet zo lang geleden hun look veranderd. Ons doet de nieuwe look een beetje denken aan de bagels en beans. Wellicht niet zo slim gekozen dus, want dit maakt ze minder onderscheidend. SLA geeft op hun website duidelijk aan wat hun missie is: Gezond voor onszelf en gezond voor de wereld. Onze impact op de aarde verlichten en het voor iedereen makkelijk maken om hieraan bij te dragen. Een heel mooi verhaal dat goed overkomt in de stijl van SLA. De groene tinten zorgen al snel voor een associatie met gezond en duurzaam.
Le Sud
Het laatste adresje dat wij willen bespreken is Le Sud. Je haalt hier een heerlijk Libanees brood met falafel. De tzatziki, hummus en jalapeños maken het helemaal af.
Le Sud noemt zichzelf op hun website een stukje Perzië in Amsterdam. Ze omschrijven de gerechten als gezond, lekker en verrassend. Lekker is niet al te onderscheidend; elk restaurant wil natuurlijk lekker eten verkopen. Gezond is ook zeker niet heel uniek, maar geeft wel aan dat ze bijvoorbeeld geen snackbar zijn die alleen broodjes kebab verkoopt. Verrassend is wel interessant maar dit roept de vraag op op welke manier ze dan verrassend zijn. Vervolgens geven ze aan de smaak van het Midden-Oosten te serveren volgens authentiek recept. Dit geeft wat ons betreft duidelijk aan waar ze voor staan.
In tegenstelling tot Toastable en SLA, waar de naam goed weerspiegelt wat ze aanbieden, is dat bij Le Sud lastiger. Deze naam kan namelijk verschillende associaties oproepen. Zo kan het doen denken aan (zuid) Frankrijk door de franse taal of bijvoorbeeld aan mediterraans omdat dit het zuiden van Europa is. Al met al roept de naam in eerste instantie niet direct de link met eten op en komt de Perzische afkomst ook niet duidelijk naar voren. Deze naam kan er dus voor zorgen dat potentiële klanten niet weten wat Le Sud is en dat is eeuwig zonde!