Deze week in UvA Academy: Neuromarketing, de nieuwe trend in marketing!

Deze week werd er een zeer boeiende masterclass verzorgd over de inzichten en toepasbaarheid van neuroscience voor de marketingwereld. Hoe reageert het menselijk brein op al die marketing invloeden van vandaag? Principes als social proof en asymmetrische dominantie die gebruikt worden door marketinggiganten als booking.com geven aan dat consumenten psychologie een opmars maken in de marketingwereld. Uit al deze theorie kwam een belangrijke boodschap naar voren: speel als marketeer in op systeem 1 en voorkom activatie van systeem 2!

De toepasbaarheid van neuroscience op marketing werd duidelijk gemaakt met technieken als eeg, fmri, eye trackers en ai-learning, waarmee de engagement van verschillende marketing technieken gemeten, geanalyseerd en daarmee geoptimaliseerd worden! In deze masterclass lichtte Dr. Dietvorst deze principes boeiend uit met praktische en toegepaste voorbeelden, bijvoorbeeld hoe superzoom tijdens een commercial de synchroniteit van de verwerking van de uiting verhoogt. Als je zelf je uiting wil testen, neem dan contact op via https://www.alpha.one/

Deelname Digitale Marketing en Communicatie

Wil jij ook weten hoe je neuroscience in kan zetten voor jouw boodschap? Schrijf je dan in op https://academy.uva.nl/content/programmas/digitale-marketing-en-communicatie/masterclass-digitale-marketing-en-communicatie.html en neem deel aan deze vette masterclass!