29
MRT
2019

Een consistent beeld genereren voor Bohn Stafleu van Loghum

Posted By :
Comments : Off

Bohn Stafleu van Loghum is onze meest recente opdrachtgever waar wij onlangs een leerzame workshop hebben gegeven over merkarchitectuur. Bohn Stafleu van Loghum is een van oorsprong uitgeverij met een groot aanbod aan producten voor veel diverse klantgroepen. Bohn Stafleu van Loghum is momenteel aan het transformeren van een traditionele uitgeverij van printproducten naar een modern mediabedrijf waar wordt gewerkt aan digitale (leer)oplossingen voor de diverse klanten. Echter, Bohn Stafleu van Loghum is van mening dat het huidige brede scala aan producten en diensten niet consistent is gestructureerd en er geen duidelijke richtlijnen zijn wanneer er een link moet worden gelegd tussen een merkextensie en het corporate merk.

37°Celsius is daarom gevraagd om ‘orde in de chaos’ te scheppen. Na een grondige analyse naar de huidige situatie van Bohn Stafleu van Loghum hebben wij een workshop gegeven aan het merkteam van Bohn Stafleu van Loghum. Naast het bieden van theorie en tools (merkrelatiespectrum en bepalen van de driver role) op het gebied van branding, merkextensies en merkarchitectuur hebben wij de huidige merkarchitectuur en de rol die Bohn Stafleu van Loghum daarin speelt ten opzichte van de andere betrokken merken in kaart gebracht. Het doel van deze workshop was onder andere om een raamwerk te formuleren voor de gewenste merkarchitectuur en hoe consistent gebruik moet worden gemaakt van onder meer merknaam, logo en positie in de hiërarchie. Daarnaast tevens zo belangrijk hoe sterk de link moet worden gemaakt tussen het ‘eigen’ merk, licensees en co-branding. Deze consistentie in merkgebruik moet niet alleen overzicht bieden binnen het bedrijf, maar ook in de communicatie naar de consumenten toe voor het herkennen en versterken van het merk.

About the Author