Eindpresentatie merkonderzoek Le Champion

Le Champion merkonderzoek brand consultancyGisteren betrof het een bijzondere dag; we waren uitgenodigd om in Alkmaar de resultaten van het merkonderzoek over Le Champion aan het Marketing Communicatie-team te presenteren. Tevens betekende dit het eindpunt van het stagetraject van Rick Boersen, die een belangrijke bijdrage geleverd heeft aan de projecten van Le Champion en La Roche Posay, waarvoor we hem zeer dankbaar zijn. Het project Le Champion was voor Michelle Peels het startpunt van haar stage en zij had zich volledig geworpen op de kwalitatieve analyse van respondenten. Met een duidelijk (merk)verhaal uitgerust, geïnspireerd door Kevin Lane Keller en Byron Sharpe, begaven we ons richting het hoofdkantoor van Le Champion in het Alkmaarse. Twee uur lang werd er intensief gediscussieerd over de betekenis van het merk Le Champion ten aanzien van de Keller-piramide. Aan de hand van de kwantitatieve analyses van Rick, de kwalitatieve analyses van Michelle en de strategie van Jorge werd er besproken welke kenmerken in de etalage gezet kunnen worden, en in welke piramidelagen er potentie zit om hun ‘marktaandeel’ te vergroten.

Al met al een zeer productieve sessie, die een hoop inspiratie en ideeën opleverde. Er zijn veel mogelijkheden om de merkpositie verder uit te bouwen voor Le Champion. Namens 37ºCelsius wil ik het Marketing Communicatie-team bedanken voor de uitnodiging, gastvrijheid en inspirerende sessie van gisteren.

Le Champion en 37°Celsius

Le Champion organiseert jaarlijks meer dan tachtig fiets- hardloop en wandelevenementen. De organisatie heeft de ambitie om de meest bekende en geliefde sportorganisatie van Nederland te worden. Le Champion constateert ook dat er steeds meer concurrentie van commerciële organisatoren komt. Zij heeft 37°Celsius brand consultancy gevraagd om te helpen bij het onderzoeken van het merkimago van de organisatie en een aantal van haar grootste sportevenementen. Lees meer over de Le Champion case.