Complex problems demand simple solutions.

37°Celsius maakt merken duurzaam relevant

Ileen Bouw

Over Ileen…

Net als velen die deel hebben uitgemaakt van het 37°Celsius team, geboren in 1993 maar dan in het pittoreske Nijkerk. Toen ik relatief jong besloot dat ik merken (toentertijd nog vooral kledingmerken..) interessant vond, ben ik na het VWO begonnen met een studie Fashion Marketing. Naast mijn studie was ik werkzaam bij de Subway, waar ik voor het eerst in aanraking kwam met Business Administration middels een mini MBA. Na het afronden van de studie en “nog maar” 21 besloot ik dat ik verder de marketing diepte in te duiken.

Na een pre-master Business Administration te hebben gevolgd, ben ik een jaar alleen de wereld gaan ontdekken. Het intrigerende hieraan was dat niet alleen multinationals effectief gebruik maken van merken, maar ook de kleinste street food kraampjes proberen met merknaam en -logo klanten aan zich weten te binden. Zo was Mama’s restaurant in Laos de klassieker van Azië, want wie mist er na lang weg te zijn nou niet een lekker bord eten van moeder? Na deze reis ben ik vol energie en motivatie begonnen met de master Business Administration, Marketing. Tijdens mijn masterscriptie ben ik gedoken in de wereld van merken, want wat is nou eigenlijk het effect van een corporate brand op die van een start-up? Tegelijkertijd ben ik steeds meer gaan beseffen hoeveel een bedrijf met een sterk merk kan bereiken en is mijn fascinatie dan ook alleen maar verder aangewakkerd. Deze passie en mijn functie als Brand Consultant bij 37°Celsius is dan ook een match!

Ondertussen heb ik met 37°Celsius toffe projecten mogen doen, van het helpen bij de inrichting van de customer journey bij International Card Services, tot het geven van workshops binnen de TU Delft en voor verschillende start-ups.

Als ik niet werk…

Het liefst betekent niet werken voor mij een reis maken naar een andere cultuur. In de weekenden omring ik mezelf het liefst met spelletjes, vrienden en familie. Daarnaast probeer ik af en toe de crosstrainer te benutten bij Fit For Free. Welke overigens niet “for free” is… verkeerde merknaam keuze of “slimme” associaties;-)?