Bueno Brothers
Hoe zorg je als start-up dat je alle ideeën vertaal naar de juiste positionering, passend bij je identiteit? Als non-profit organisatie wil Bueno Brothers niet alleen awareness genereren maar zich ook op de juiste manier positioneren in de markt. Aan de hand van strategische workshops hebben we de juiste positionering gekozen in lijn met de identiteit van de start-up en de kansen in de markt.
Bueno Brothers is een non-profit organisatie gevestigd in Den Haag. Bueno Brothers werkt samen met andere goede doelen organisaties om mensen bij elkaar te brengen, awareness te creëren en financiering te regelen. De bijdragen van Bueno Brothers hierin is muziek en video’s maken. Alle inkomsten van streams, plays, views enzovoort worden gedoneerd aan andere goede doelen gerelateerd aan het geschreven nummer of de video.
“Welke associaties kun je zelf bouwen en welke kun je beter lenen van andere merken?”
Aan de hand van drie interactieve workshops is een verbeterde positionering opgesteld. Het merk is teruggebracht naar de essentie, er is gekeken naar secundaire associaties die het merk kunnen helpen groeien en er is bepaald hoe de marketingcommunicatie strategie eruit moet komen te zien. Het is belangrijk te weten wat jouw als bedrijf uniek maakt (t.o.v. de concurrent) om te kunnen bepalen hoe je gezien wilt worden.
37°Celsius heeft, op basis van een analyse van het associatief netwerk van de consument, vastgesteld wat de USP’s van Bueno Brothers moeten zijn. Aan de hand hiervan is tijdens een interactieve workshop een positionering statement geformuleerd (hieronder te lezen) en bepaald welke secundaire associaties het merk wil lenen en welke zij zelf kan uitlenen. Hierop volgend is er een marketingcommunicatie strategie bepaald die ervoor zorgt dat alle communicatie uitingen consistent en complementair zijn. Om dit te realiseren, testte we de boodschappen op verschillende criteria.