Citymarketing Den Helder
Vanuit een duidelijke merkpositionering de stad Den Helder op de kaart zetten. En deze nieuwe merkstrategie doorvertalen naar een communicatieconcept. Met als overkoepelend doel de bekendheid van Den Helder vergroten. Dat is de uitdaging waar wij Citymarketing Den Helder bij geholpen hebben. Lees meer over deze case in het artikel van Adformatie.
Stichting Citymarketing heeft de taak om Den Helder op de kaart zetten, waarbij het vooral gaat om het totaalaanbod van kansen en mogelijkheden op gebied van wonen, werken, leren en recreëren op een inspirerende wijze bekend te maken. Citymarketing heeft de afgelopen jaar al veel gedaan om het aanbod van middelen en de stadsbeleving te verbeteren. Alleen was de communicatie voornamelijk regionaal gericht en verdeeld over de verschillende deelbelangen. Dit terwijl de stad juist gebaad is bij meer bezoekers, bewoners en werkzoekende van buiten de regio.
In de kick-off sessie hebben we samen vastgesteld wat het doel van Citymarketing Den Helder is. Op basis hiervan is een strakke planning opgesteld, en hebben we in twee interactieve workshops een positioneringsstatement ontwikkeld. Vanuit een duidelijk persona, die de doelgroep van Den Helder vertegenwoordigd, konden we vervolgens bepalen welke communicatiemiddelen passend waren om deze groep te bereiken. ‘Den Helder. Ontdek het woeste noordwesten.’ Met dit concept moeten de negatieve associaties (lomp, ongastvrij, vleugje gevaarlijk) worden omgezet in positieve (stoer, spannend, eigenzinnig, avontuurlijk etc). In lijn met de gewenste positionering hebben we vervolgens verschillende communicatie uitingen ontwikkeld.
Binnen drie maanden stond de campagne live!
De zee, de wind, de werf. De stelling, de forten, de marine. Met dit thema wordt het ruige imago van de stad iets spannends. Iets wat je wilt beleven. En dat in het noordwesten! Een stoere, trotse regio. “Dit thema maakt van Den Helder de capital of the exciting northwest!”
“37°Celsius heeft een unieke combinatie van jonge talentvolle marketeers gecombineerd met een paar ervaren krachten. Dit maakt het team dynamisch en bruisend. En door de ervaring blijft het weg van onvoorspelbare afgronden. En aan het hoofd staat Jorge Labadie die perfect weet te laveren tussen deze jonge en ervaren marketeers. Los van het feit dat er veel mooie zaken gemaakt worden, is het ook een prettige werkomgeving op het Prinseneiland in Amsterdam. Een aanrader voor iedereen, al is het om alleen een keer een kop koffie te drinken.”
Henk Meijer
Uitvoerend bestuurder Citymarketing Den Helder