Biblioplus is met bijna 600.000 bezoekers per jaar en ruim 31.000 leden de grootste publieke en culturele instelling in het land van Cuijk en Maasduinen. Het is een regionale bibliotheekorganisatie die actief is op het gebied van lezen, leren en informeren.
Achtergrond
Om passend te blijven bij de markt en de tijdsgeest had Bilioplus behoefte aan een herpositionering
Aanpak
Met de ProBar-tool hebben we onderzoek gedaan onder de klanten en niet klanten van Bibloplus. Dit inzicht in de scores van het merk op alle dimensies van de Keller-piramide., hebben we omgezet in advies. Door workshop met een team vanuit de organisatie hebben we de beoogde herpositionering verbonden met de woorden en taal die binnen onze organisatie authentiek aanvoelt.
Duurzaam resultaat
De resultaten van het onderzoek in combinatie met het vinden van de unieke, positief onderscheidende kwaliteit van je organisatie Biblioplus heeft gezorgd voor een strategisch scherpe herpositionering. Een herpositionering welke de basis vormt van de verdere marketingcommunicatie.