Complex problems demand simple solutions.

37°Celsius maakt merken duurzaam relevant

IKC NoordRijk

Integraal Kind Centrum (IKC) heeft in het oog van toenemende direct concurrentie 37°Celsius gevraagd door middel van interne en externe interviews onderzoek te doen naar het imago van het merk IKC Noordrijk.

Achtergrond

Noordrijk is een combinatie van een basisschool en een kinderdagverblijf met zowel voor- als naschoolse opvang en is gelegen is het diverse en steeds meer opkomende Noord. IKC Noordrijk biedt aan 390 kinderen opvang en onderwijs. Echter gaat er een nieuwe school gebouwd worden pal naast het gebouw van IKC Noordrijk. Dit is een reden om te onderzoeken hoe de school gezien wordt door de buurt en hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan.

IKC-NoordRijk-logo

Aanpak

De aanpak omtrent een versterkte positionering in de markt voor IKC NoordRijk is tweeledig. Enerzijds is intern onderzoek gedaan onder de medewerkers naar de identiteit van de school. Anderzijds is er extern onderzoek gedaan onder de doelgroep. Deze zijn gecombineerd in een sterkte, toekomstbestendige positionering voor IKC NoordRijk.

Duurzaam resultaat

Na de workshops is duidelijk neergezet hoe en wanneer het merk TU Delft en TU Delft Campus moeten worden ingezet. Aan de hand van de eerste workshop is de huidige merkarchitectuur van TU Delft duidelijk weergegeven (structuur & merkarchitectuur) en zijn er duidelijke afspraken gemaakt over wanneer partners het merk TU Delft of TU Delft Campus dienen te voeren. Zo wordt er gebouwd aan twee sterke merken binnen een duidelijke merkstrategie.