Predator

Het doel van Predator is om door middel van een sterke positionering, meer mensen te inspireren om gezonder te drinken en tegelijkertijd de wereld een betere plek te maken. 

Achtergrond

Predator positioneert zichzelf als social enterprise. De ambitieuze entrepeneurs hebben hun inspiratie voor deze volledig natuurlijke endurance drink in de Afrikaanse jungle opgedaan. Predator is hiermee het eerste échte gezonde alternatief voor energiedranken. De vraagvan Predator was: “Hoe creëren we een helder en eenduidig (positief) toekomstbeeld voor Predator?”

Aanpak 

Aan de hand van data uit een gepersonaliseerd merkimago onderzoek, is er gewerktaande positionering van Predator. 37° Celsius heeft op basis van een analyse van het associatief netwerk van de consument vastgesteld wat de ‘uniquesellingpoints’ van Predator moeten zijn. Aan de hand hiervan is tijdens een interactieve workshop een positionering statement geformuleerd, welke houvast geeft aan alle communicatieve uitingen. Kortom: wat zetten we in de etalage? Vervolgens is er in samenwerking een brand mantra opgesteld die de positionering uitdraagt en de essentie van het merk duidelijk omschrijft.  

Nu de positionering en de essentie van het merk Predator duidelijk en onderscheidend is, zijn we aan de slag gegaan met welke associaties het merk vooral nodig heeft. Er is aandacht besteed aan het optimaliseren van zowel de primaire merkelementen als de secundaire associaties. 

Verder zijn er vragen behandeld zoals: hoe bouwen wij brand equityen hoe bewaken wij dit? En, hoe kan Predator hun portfolio het beste benutten, niet alleen in Nederland maar ook internationaal gezien? 

Als kers op de taart is de strategie tot implementatie gebracht door het regisseren van een commercial. De dynamische commercialneemt (potentiële) consumenten mee in de Amsterdamse Predator-journey.

Duurzaam resultaat

Door middel van de workshops heeft Predator nu een leidraad die de organisatie verder helpt groeien. De positionering statement en brand mantra helpen hierbij. Zie rechts de positionering statement en onderaan de brand mantra, ofwel de essentie van het merk. 

Wat we hebben gedaan

Wil jij weten waar 37Celsius Brand Consultancy goed in is? Ze houden jou een spiegel voor. Al jou ware motivaties komen op tafel. Jouw visie, missie en met name target group is zijn specialisatie.

Hoe? Humor, enthousiasme en passie. Bedankt Jorge, voor al je tijd! Jij hebt onze start-up goud gemaakt.

Bianca en Natasha de Jong

Founders Predator