Complex problems demand simple solutions.

37°Celsius maakt merken duurzaam relevant

Snelstart

Om de Nederlandse markt te veroveren, wil Snelstart een grotere merkbekendheid opbouwen en een verscherpte merkpositionering op de markt. Daarnaast wil Snelstart (nog) beter in gaan spelen op de behoeftes in de markt ten aanzien van boekhoudsoftware.

Om de huidige groeidoelstellingen en ambities te kunnen realiseren is een (nog ontbrekende) marketingstrategie noodzakelijk. Snelstart wil dan ook verdere professionalisering van haar marketing.

Achtergrond

Snelstart is een Texels familiebedrijf op gebied van software ontwikkeling, dat haar vleugels uitslaat naar het vaste land. Het bedrijf is succesvol en wil nu heel Nederland veroveren met haar producten en diensten op gebied van boekhoudsoftware. Naast de goede prijs/kwaliteit verhouding van de producten wordt Snelstart geroemd om haar klantgerichtheid.

Aanpak

Het doel van 37℃elsius was om de positie van Snelstart als merk in de markt te versterken en door middel van een strategie gebouwd op onderzoek, duurzaam resultaat te gaan behalen. Dit door:

  1. Bekrachtigen van het interne merkbeeld (missie, visie, ambitie, identiteit en waarden)
  2. Uitvoeren merkimago onderzoek
  3. Ontwikkeling van merkpositionering (Profilering)
  4. Ontwikkeling marketing en communicatie strategie
  5. Merkcommunicatie (wat gaan we hoe naar wie communiceren)
Anelstart-logo

Duurzaam resultaat

Na een twintigtal aan diepte-interviews, vele koffiegesprekken, workshops en imago onderzoek onder de klanten en niet klanten, is er in samenwerking met een multidisciplinair team vanuit de organisatie een duurzame positionering geformuleerd.