SnelStart
Snelstart wil (nog) beter inspelen op de behoeftes in de markt van boekhoudsoftware. Om zo de Nederlandse markt te veroveren. Hiervoor is een grotere merkbekendheid nodig, met een scherpe positionering in de markt.
SnelStart is een Texels familiebedrijf op gebied van softwareontwikkeling, dat haar vleugels uitslaat naar het vaste land. Het bedrijf is succesvol en heeft de ambitie om heel Nederland te veroveren met haar producten en diensten op gebied van boekhoudsoftware. Om de groeidoelstellingen en ambities te realiseren is een duurzame marketingstrategie noodzakelijk. Hierbij aansluitend is de wens vanuit SnelStart een verdere professionalisering van haar marketing.
De positie van het merk SnelStart in de markt versterken. Dit was het primaire doel van onze samenwerking. Een op onderzoek gebaseerde merkstrategie stelde ons in staat een duurzaam resultaat te behalen. Onderdeel van het merktraject was bijvoorbeeld:
Door een uitgebreid merkidentiteit en merkimago onderzoek, konden we in samenwerking met een multidisciplinair team vanuit SnelStart een research-based positionering formuleren. Een groot inzicht was dat de kern van het merk SnelStart kwam eigenlijk neer op één allesomvattende zin: “Moeilijke dingen makkelijk maken.”. Door de merkstrategie vervolgens verankeren in de organisatie was SnelStart in staat om een doelgericht en praktisch uitvoerbare marketing- en communicatiestrategie uit te stippelen. Dit droeg bij aan de merkgroei van SnelStart als geheel.
“Moeilijke dingen makkelijk maken, dat is onze kern.”