Somention

Om een helder en eenduidig (positief) toekomstbeeld voor Somention te creëren, is het voor Somention belangrijk dat de verdeling tussen het uitvoerend werk en het strategisch werk gelijk verdeeld werd (in de huidige situatie bestond bijna hun hele business uit uitvoerend werk). 

Achtergrond

Somention is een fan creating social agency. De medewerkers van het bedrijf, of het nou gaat om de creatieven, strategen, social media experts, advertentiespecialisten, bloggersof grafische toppers, zijn de social nativesvan deze tijdIederedag combineren zij hands&brainsom merken te adviseren over de juiste inzet van social media. Ze begeleiden virale campagnes, pakkende content, scherpe advertising en onderhouden online communitiesvan A tot Z. Het doel is om de volgers van hun klanten om te toveren tot fans die bij de doelgroep passen. Somention heeft kantoren in Rotterdam, Amsterdam en Breda en heeft in 2017 en 2018 awardsgewonnen voor één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De vraag van Somention was: “Hoe creëren we een helder en eenduidig (positief) toekomstbeeld voor Somention?” 

Aanpak 

Door middel van interactieve workshops op het gebied van merkidentiteit, brand personality, merk essentie en positionering heeft 37° Celsius Solmentiongeholpen te werken aan hun doelstelling. Zonder een sterke missie, visie en ambitie is het lastig, dan wel niet onmogelijk, een sterke positionering te creëren voor een merk. Nadat de missie, visie en ambitie vastgesteld waren, zijn we verder gegaan met de marktbewerking. Belangrijke vragen die hierbij aan bod kwamen waren onder andere: waar staan we, waar willen we naartoe, hoe gaan we onze klanten managen, hoe delen we de markt op en hoe onderscheiden we ons van de concurrent? Een uitgewerkte brand mantra (de essentie van het merk), positionering statement en communicatiestrategie zijn concrete resultaten vanuit de workshops. 

Duurzaam resultaat

Door middel van de workshops heeft Somention nu een leidraad die de organisatie verder helpt groeien. De missie (FANS), visie (FUN) en ambitie (FAME) vormen de basis van de activiteiten van Somention. De positionering statement en brand mantra zijn aan de hand van deze basis opgesteld. Zie rechts de positionering statement en onderaan de brand mantra, ofwel de essentie van het merk. 

Wat we hebben gedaan