TU Delft Campus

TU Delft Campus is een enabler voor innovatie. TU Delft is de creator en explorer en TUDC zorgt ervoor dat TU Delft en haar bewoners hun werk kunnen doen. Er bestaan tientallen merken die deels of geheel behoren tot TU Delft, veel van deze merken bevinden zich ook daadwerkelijk op de campus. Er bestaat echter nog geen duidelijke merkarchitectuur en strategie die uitwijst wanneer iets binnen de TU Delft of binnen de TU Delft Campus valt.

Achtergrond

TU Delft en de TU Delft campus vervullen allebei een eigen rol in het eco-systeem en versterken tegelijk elkaar. De meeste merken op en binnen de campus zijn grofweg onder te verdelen in drie kernentiteiten, namelijk faculteiten, faciliteiten en field Labs & Startups. Echter, tussen en binnen de pilaren is de gebruikte merkarchitectuur strategie inconsistent. Dit geldt ook voor de kennisvalorisatie, spin-offs en externe samenwerkingen die niet (geheel) onder de drie pilaren vallen.

Aanpak 

Onze uitdaging was om de huidige merkarchitectuur van TU Delft zo te structureren dat er een heldere en consistente relatie is tussen TU Delft Campus en de activiteiten die plaatsvinden. Door te bepalen wat de driver role is die TU Delft en TU Delft Campus spelen in relatie tot de verschillende merken kan worden bepaald of TU Delft de merkwaarden wil bouwen (leverage) of (uit)lenen (coverage). Hierbij zijn criteria opgesteld om te bepalen welke strategie uitgevoerd moet worden voor de (nieuwe) merken. Naast het bieden van wetenschappelijk onderbouwde theorie over branding, merkextensies en merkarchitectuur, gaven wij tijdens de workshops praktische tools om de kennis direct toe te kunnen passen op de huidige situatie van TU Delft. Anderzijds heeft 37℃elsius de merkarchitectuur ontwikkeld en teruggekoppeld naar verschillende stakeholders door middel van strategische sessies.

Duurzaam resultaat

Uit de strategische sessies en het onderzoek is naar voren gekomen dat de huidige merkarchitectuur van TU Delft en TU Delft Campus inconsistent is en leidt tot verwarring en inefficiënte communicatie. Hierbij zijn criteria opgesteld om te bepalen welke strategie uitgevoerd moet worden voor de (nieuwe) merken. Naast het bieden van wetenschappelijk onderbouwde theorie over branding, merkextensies en merkarchitectuur, gaven wij tijdens de workshops praktische tools om de kennis direct toe te kunnen passen op de huidige situatie van TU Delft!