37°Celsius maakt merken duurzaam relevant
De doelstelling van deze opdracht was om de merkwaarde van de talrijke merken op de TU Delft Campus te optimaliseren en uit te vinden hoeveel merken er nodig zijn om al deze doelgroepen te bedienen en om de merkarchitectuur van de TU Delft helder en consistent te krijgen.
Binnen de TU Delft en op de TU Delft Campus zijn ontzettend veel organisaties en daarmee merken actief. Hiertoe was het belangrijk om een eenduidig beeld te krijgen op de rol die merken kunnen spelen op de campus van TU Delft en hoe dat georkestreerd kan worden. Hieruit kwam naar voren dat de merkarchitectuur tussen en binnen de entiteiten van de TU Delft inconsistent was en daaruit volgde de vraag: Hoe structureren we de merkarchitectuur van TU Delft?
Vanuit de Merkarchitectuur workshops is er overzicht en consistentie gecreëerd in de merkvoering van de TU Delft, welke is samengevoegd in de volgende richtlijnen:
“Dank je wel voor jullie wijsheid, enthousiasme Jorge en team!
We zien nu al dat het TU Delft merk sinds jullie workshops en inspiratiesessies, samen het de marketingcommunicatie professionals, veel beter vertegenwoordigd wordt”
Joost Ravoo
Interim-directeur Communicatie
Na de workshops is duidelijk neergezet hoe en wanneer het merk TU Delft en TU Delft Campus moeten worden ingezet. Aan de hand van de eerste workshop is de huidige merkarchitectuur van TU Delft duidelijk weergegeven (structuur & merkarchitectuur) en zijn er duidelijke afspraken gemaakt over wanneer partners het merk TU Delft of TU Delft Campus dienen te voeren. Zo wordt er gebouwd aan twee sterke merken binnen een duidelijke merkstrategie.