Hoe zet je je huisstijl in om te zorgen dat deze het merk op de juiste manier communiceert? Hoe zorg je dat jouw merk herkenbaar blijft op verschillende kanalen? Maar ook, hoe ga ik om met de huisstijl van mijn merk als ik met meerdere merken te maken heb?
Deze vragen hebben we tijdens workshops met een super creatief team aangevlogen met het merk TU Delft als leidraad. De huisstijl is de manier om een merk tot leven te wekken en de vertaalslag te maken van strategie naar vormgeving. Mensen zijn visueel ingesteld en met het merk speel je in op die eigenschap. Een mooi logo is hierbij één maar wanneer deze niet op de juiste manier wordt gecommuniceerd leidt deze eerder tot een kostenpost dan een omzet generator. Daarnaast is een goed logo-ontwerp slechts een hoeksteen van de huisstijl. De vraag blijft natuurlijk, wat wil je uitstralen met je huisstijl als merk zijnde?
Het is van groot belang voor grote instanties zoals de TU Delft maar ook voor kleine instanties om eerst antwoord te krijgen op vragen als:
- Wat wil ik uitstralen met mijn merk?
- Welk gevoel wil ik oproepen?
- Hoe vertaal ik dit naar de juiste visuele elementen?
Samen met de TU Delft zijn wij deze uitdaging aangegaan. Welke merkelementen sluiten naadloos aan bij het merk en welke wellicht minder in de tijd? Een mooi voorbeeld is de eeuwenoude legende Prometheus, welke uitbeeldt wordt met de iconische vlam. Een huisstijl element welke niet alleen authentiek is maar ook heel kenmerkend voor de TU Delft.
Wil jij weten hou jij jouw gekozen merkstrategie kan vertalen naar een passende huisstijl en welke elementen jij hierbij kan inzetten of heb je behoefte aan een brandbook? Onze meer dan 37°Celsius warme koffie staat altijd voor je klaar!