05
JUL
2020

Merk & Internet

Posted By :
Comments : Off

Hoe kan ik zorgen dat mijn merk consistent wordt geladen op het internet? 

Het zal je niet verrassen anno 2020. Er wordt ontzettend veel gezonden door gebruik van internet, zo ook door de TU Delft. Meerdere kanalen kunnen worden ingezet waarbij echter niet elk kanaal de juiste en dezelfde doelgroep bereikt. 

Net als de meeste organisaties, heeft TU Delft te maken met een verscheidenheid aan doelgroepen; van semioverheidsinstellingen tot bedrijven als Microsoft tot natuurlijk de studenten. Hiertoe is het belangrijk om je merk niet alleen consistent tot zijn recht te laten komen maar ook om het merk op de juiste manier te laden, relevant voor de specifieke doelgroep.  

Vragen die hierbij belangrijk zijn als merk en overwegingen zijn 

  • Hoe zet ik de karakteristieken van verschillende internetkanalen in om zo de doelgroep (op het juiste moment) te bereiken?  
  • Welke (merk)boodschap wil ik middels wel kanaal vertellen?  
  • Hoe zorg ik dat de link met mijn merk altijd helder is en consistent door de journey maar ook door de verschillende internetkanalen wordt gebruikt? 
person using MacBook Pro

Het gevaar hierbij waarmee je als merk te maken hebt is dat hoe groter de organisatie, hoe groter het risico dat elk kanaal een andere beheerder heeft maar ook dat elk initiatief het belangrijk vindt om een eigen website of social mediakanaal in te zetten. Hierdoor is het voor elk merk van groot belang om de bandbreedte van wanneer dit wel- en niet mogelijk is en binnen welke richtlijnen helder te hebben. Daarnaast heb je als merk anno 2020 niet meer alle controle over je merk met de opkomst van het internet. Waar pak je deze controle zo veel mogelijk terug en waar laat je internet voor je werken?  

Wil jij meer weten over hoe jij jouw verscheidenheid aan internetkanalen kan inzetten om de juiste doelgroep te bereiken en tegelijkertijd consistentie te waarborgen? Onze meer dan 37°Celsius warme koffie staat altijd voor je klaar! 

About the Author