Een sterk merk is 37°Celsius, de temperatuur van het menselijk lichaam. En net als ieder mens heeft ieder merk sterke en minder sterke kanten. Onhandigheden die problemen veroorzaken. Door dit te erkennen, kunnen we kwetsbaarheid omzetten in kracht. Dat vraagt om het maatwerk waar 37°Celsius goed in is.
Hallo, ik ben Milou! Één van de nieuwste aanwinsten van 37ºCelsius. Ik ben 25 jaar oud, opgegroeid in Huizen en nu woon ik al bijna 5 jaar in het gezellige Utrecht. Na de middelbare school begon ik aan de studie psychologie aan de UvA in Amsterdam. Na een jaar studeren besloot ik het grote Amsterdam in te ruilen voor het knusse Utrecht. Tijdens mijn master Social, Health & Organisational Psychology leerde ik veel over communicatie, gedragsverandering, leiderschap & organisatieverandering. Allemaal hartstikke interessant maar wat moest ik nou met deze kennis? Omdat ik nog niet was uitgestudeerd, keerde ik terug naar de UvA voor een master Consumer Marketing. Hier leerde ik hoe mijn psychologische kennis kan worden toegepast op het gedrag van consumenten. Ik had mijn spoor gevonden.
Ook groeide hier mijn interesse voor merken. Het interessante aan branding vind ik dat het aan de basis ligt van alle marketing. Door goed te onderzoeken hoe consumenten tegen een merk aan kijken kan bepaald worden waar de marketingstrategie op zou moeten focussen. Of antwoord geven op de vraag of een merk überhaupt wel zou moeten bestaan. Heel fascinerend hoe de organisatie intern vaak hele andere ideeën heeft over wie ze zijn dan hoe de consument dit ziet.
Tijdens mijn scriptie deed ik onderzoek naar een tegenwoordig erg populaire merkwaarde: duurzaamheid. Bijna elk bedrijf wil duurzaam zijn. Maar is dit wel voor elk merk slim? Bij luxe merken bleek dat een duurzame productlijn een minder positief effect te hebben op brand attitudes dan bij niet luxe merken.
Nu net begonnen bij Celsius heb ik gelijk al allerlei interessante dingen mogen doen. Zo zijn we bezig met een projectvoorstel voor een retailer, loopt er een merkidentieitsproject van een faculteit van de TU Delft en gaan we bijna van start met een onderzoek naar merkenarchitectuur voor Bohn Stafleu van Loghum.
Werken bij Celsius is voor mij een perfecte combinatie van onderzoek doen, strategisch meedenken, creativiteit en gezelligheid op kantoor.
Als ik niet werk…
In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met koken, tennissen, gezellig borrelen met vrienden of maak ik een mooie wandeling. Ook houd ik enorm van reizen en de wereld ontdekken. Nu dit niet kan ik coronatijd bereid ik mij alvast voor op de toekomst; door een cursus Spaans ben ik straks helemaal klaar voor reizen naar Nicaragua, Mexico, Guatemala en wie weet welke landen nog meer...