37°Celsius maakt merken duurzaam relevant
Ik dacht altijd dat merken me niet zo veel deden, echter blijkt dat niet helemaal waar als ik terugkijk op de afgelopen tien jaar.
Het begint tien jaar geleden. Ik stond in de Intertoys en keek vol verlangen naar de nieuwste Playstation. Dit kostte flink wat knaken dus mocht ik aan de bak. In mijn carrière dusver heeft sales een rooie draad gehad. Als ‘jochie’ begon ik negen jaar geleden, naast de middelbare school, met een krantenwijkje waarin ik kranten verkocht en rondbracht omdat ik toch wel erg graag een G-Shock horloge wilde kopen.
Omdat ik een jaar later de luxe van een Vespa wilde ervaren promoveerde ik in de wijk van krantenverkoper tot ‘dat vervelende ventje’ dat aan jouw deur maandelijkse contracten voor het Rode Kruis kwam verkopen. Dit ging lekker en in plaats van boodschappen te doen bij de Dirk stapte ik over naar de Albert Heijn. Tegenwoordig koop ik daar nog steeds iets te vaak de Melkunie Protein shakes, zeker als ik te lui ben om mijn eigen eiwit van MyProtein te shaken.
Na dit sales bijbaantje jaren te hebben volgehouden was het drie jaar geleden tijd voor een nieuwe stap, ik werd telemarketeer binnen de energiebranche voor o.a. Vandebron. Ik verhuisde dat jaar naar Amsterdam en op mijn Giantracefiets scheurde ik over de grachten. Met mijn koffieverslaving bezocht ik alle goeie koffietentjes, maar het liefst koos/kies ik voor de espresso van Vascobello.
Ik merkte dat energiecontracten verkopen toch niet helemaal mijn levensdoelstellingen bevredigde dus switchte ik vorig jaar naar het adviseren over en het verkopen van zonnepanelen. Daarbij zette ik mijn voorkeur voor Italiaanse tweewielers voort en kocht ik een Ducati waarop ik nu op zomerse dagen het land door tour. De salesbaantjes heb ik altijd uitgevoerd naast mijn studies aan de Hogeschool/Universiteit van Amsterdamgericht op marketing en bedrijfskunde.
Nu is het dan eindelijk zover om mijn werkervaring en theoretische kennis te combineren als business developer bij37°Celsius. Met behulp van mijn Apple devices ga ik bedrijven aan 37°Celsius koppelen met het doel hen net zo bewust te maken van wat branding en klantassociaties kunnen doen. Mijn ultieme uitdaging is het binnenhalen van InterToys. Daar waar ik tien jaar geleden stond weg te dromen denk ik nu dat er tegenwoordig wel het een en ander te verbeteren is qua branding.
Op kantoor kleed ik me het liefst casual en loop ik in mijn shirts van Pockies, sneakers van ETQ en leef ik in de jeans van Levi’s. Na werk trek ik het liefst mijn Nike sportkleding aan en ben ik vier keer per week te vinden in de Basic Fit of in de dojo om te kickboksen. S’avonds heb ik dan flink trek en kook ik een pasta met alle producten van Bertolli. Na het eten zet ik Netflix aan en als afsluiting van mijn avond bingewatch ik The Office.