De L’Oréal Groep organiseert jaarlijks een internationale branding competitie voor Masterstudenten. Wereldwijd kunnen studenten van top universiteiten deelnemen aan deze wedstrijd door een merk-ontwikkelingsplan te ontwikkelen voor een merk van de Groep. In 2014 ontvingen de studenten een case van het merk Kiehl’s, een luxe, verzorgings merk uit NYC.

Het doel van de case was om een multichannel strategie te ontwikkelen die er voor zou zorgen om het merk aantrekkelijker te maken voor de mannelijke consument. 37°Celsius analyseerde met gebruik van ProBAR® verschillende mogelijkheden voor het merk wat betreft merknamen, concurrerende merken en de merkpersoonlijkheid van Kiehl’s. In een klassiek experiment werd getest of het merk baat kon hebben door duidelijker te communiceren waar het vandaan kwam (zgn “Country of Origin effects”). Dit bleek zo te zijn: Communiceren dat het uit New York komt, zorgde voor positieve associaties als exclusief, kwaliteit hip & trendy en duur. Duur in deze context blijkt dus een positieve associatie: een (super)premium zijn blijkbaar nu eenmaal duur.