La Roche-Posay L’Oréal Brandstorm 2016 internationale finale

La Roche-Posay is een van gespecialiseerde huidverzorgingsmerken van L’Oréal Group. Dit merk stond in de L’Oréal Brandstorm van 2016 centraal, waaraan meer dan tienduizend studenten uit 43 landen meedoen. L’Oréal organiseert deze megagrote studentencompetitie om nieuw talent te rekruteren. Via de Brandstrom vinden jaarlijks honderden studenten hun weg naar deze innovatieve werkgever. La Roche-Posay, het paradepaardje binnen de ‘sensitive slincare’- lijn, ontwikkelt huidproducten speciaal voor mensen met een gevoelige huid. De unieke producten zijn gebaseerd op thermaal bronwater en zijn in Nederland alleen verkrijgbaar in de apotheek. Met behulp van ProBAR® heeft 37°Celsius de merkpositie van La Roche-Posay in Nederland onderzocht. Hieruit bleek dat La Roche-Posay vooral wordt gezien als een merk voor volwassenen, terwijl zij zelf graag wil focussen op jongeren. Bovendien kwam aan het licht dat de verkrijgbaarheid bij de apotheek wordt gezien als een beperking. Online verkoop van La Roche-Posay producten werd positief beoordeeld door de jonge doelgroep: het is makkelijker verkrijgbaar, de kwaliteitsperceptie stijgt en ook het gevoel van nabijheid ging omhoog. Hier valt dan ook winst te behalen voor La Roche-Posay.
De afgelopen jaren werden de teams van de UvA derde (Kiehls) en tweede (Lancôme). Dit jaar heeft het team La Roche-Posay Young van de Universiteit van Amsterdam zelfs de “national finals” van de L’Oréal Brandstorm gewonnen en zal zij de Amsterdam Business School vertegenwoordigen bij de International Finals in Parijs!