International Finals L'Oréal Brandstorm 2016 Jorge Labadie Roger Pruppers Team Young La Roche Posay

De L’Oréal Groep organiseert jaarlijks een internationale branding competitie voor Masterstudenten. Wereldwijd kunnen studenten van top universiteiten deelnemen aan deze wedstrijd door een merk-ontwikkelingsplan te ontwikkelen voor een merk van de Groep. In 2015 stond Lancôme, wereldwijd luxe merk, centraal.

Binnen deze case was het doel om een strategie te ontwikkelen waarmee Lancôme een goede marktpositie kan verwerven binnen de Tax Free en luchthaven industrie. Door middel van ProBAR®, heeft 37°Celsius Lancôme ‘s positie binnen de markt weten te analyseren, potentiële merkextensies, als ook concurrerende merken. Een van de merkwaarden waarop Lancôme zich positioneerde was Franse Elegantie. Daarom onderzochten we in hoeverre deze merkwaarde aan het merk Lancôme gekoppeld was. ProBAR wees echter uit dat deze merkwaarde veel sterker aan Chanel gekoppeld is dan aan Lancôme. Activeren van deze merkwaarde verbeterde de positie van de grootste concurrent meer dan dat van Lancôme. En dus werd er gekeken naar andere associaties die deze merkwaarde wel konden laden.