Le Champion merkonderzoek brand consultancy

Le Champion organiseert meer dan tachtig fiets- hardloop en wandelevenementen. De organisatie heeft de ambitie om de meest bekende en geliefde sportorganisatie van Nederland te worden. Le Champion constateert ook dat er steeds meer concurrentie van commerciële organisatoren komt. Zij heeft 37°Celsius brand consultancy gevraagd om te helpen bij het onderzoeken van het merkimago van de organisatie en een aantal van haar grootste sportevenementen. Dit onderzoek diende er voor te zorgen dat meer mensen lid worden en langer lid blijven van Le Champion. Zodat de organisatie nog professioneler wordt, zonder commercieel te worden en het karakter van een vereniging behouden blijft. De eerste stap naar een sterker merk is te achterhalen waar het merk Le Champion nu voor staat. Le Champion heeft geen grote traditie met onderzoek: het is een vereniging voor en door leden en de organisatie is uitstekend gegroeid door naar de onderbuik te luisteren. Het onderzoek (ProBAR®) dat 37°Celsius voor Le Champion onder deelnemers (zowel leden als niet-leden) gedaan heeft, legt feilloos bloot hoe zij over de organisatie denken. Het onderzoek omvatte zowel hardlopers, fietsers als wandelaars. Le Champion blijkt een ijzersterk merk te zijn, dat vooral aan een hogere bekendheid moet werken om nog succesvoller te zijn. Dat kan onder meer door een sterkere koppeling te leggen tussen die tachtig evenementen die zij jaarlijks organiseert en Le Champion zelf. Uiteraard heeft het onderzoek meer handvatten opgeleverd, waar Le Champion mee aan de slag is gegaan. Want Le Champion wil de grootste en meest geliefde sportorganisatie van Nederland worden. Aarzel dus niet om zelf aan een event mee te doen als Dam-tot-Dam loop, de Amsterdam City Marathon of de Plus Wandel4daagse en ervaar zelf de voldoening die dat oplevert! Check de site van Le Champion voor de evenementenkalender.