SRA Kleine Kantorendag 2016

WhatsApp-Image-20160705 (2)9 juni 2016: Jorge geeft 120 accountantskantoren een inleidend college branding.

37°Celsius brand consultancy was door onze langdurige samenwerkingspartner SRA, de netwerkorganisatie voor meer dan 350 zelfstandige accountantskantoren, uitgenodigd om voor 120 van haar leden een inleidend college branding te geven. Gedurende twee uur bracht onze Strategy Director Jorge Labadie de kleine accountantskantoren bij over de potentie van ook kleine organisaties om hun merk te versterken zonder een groot marketingbudget te hebben (branding zonder budget); ze leerden hoe ze hun primaire merkelementen (logo, slogan, merknaam etc.) kunnen inzetten om gewenste associaties te laten generen, hoe ze secundair associaties kunnen lenen, en hoe ze kunnen meten hoe het merk gevestigd is in het hoofd van de consument. Na afloop hadden de accountantskantoren de mogelijkheid hun merk te laten evalueren door Michelle Peels, Rick Boersen en Pieter Bol met een Brand QuickScan bij de Branding Checkpoint; de combinatie van merknaam, logo is je meest geplaatste advertentie en accountantskantoren leerden wat ze communiceerden met deze merkelementen.

Het was een eer en waar genoegen te komen spreken op de SRA Kleine Kantorendag 2016, en wat ons betreft zijn we er volgend jaar weer om de wereld van accountancy van een branding perspectief te voorzien.

SRA en 37°Celsius

SRA is de belangenvereniging voor accountantskantoren die zich specifiek richten op serviceverlening aan het MKB. De aangesloten leden zijn accountantskantoren in het MKB, die zich op hun beurt weer richten op ondernemers in het MKB. De markt is nadrukkelijk in ontwikkeling, deels door de recessie, maar ook door veranderende wet- en regelgeving. Het is ook een branche die schade heeft ondervonden door boekhoudschandalen. Naast deze externe omstandigheden heeft SRA de ambitie om continue de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren en zich ook direct tot ondernemers te richten. SRA heeft 37ºCelsius brand consultancy gevraagd om te helpen bij de positionering van het merk SRA richting de diverse stakeholders. Lees hier meer over de case van SRA.