Voor TU Delft Campus hebben wij een mooie opdracht mogen doen met betrekking tot merkarchitectuur voor de realisatie van de missie van TU Delft. TU Delft Campus is een enabler voor innovatie. TU Delft is de creator en explorer en TUDC zorgt ervoor dat TU Delft en haar bewoners hun werk kunnen doen. Er bestaan tientallen merken die deels of geheel behoren tot TU Delft, veel van deze merken bevinden zich ook daadwerkelijk op de campus. De meeste merken zijn grofweg onder te verdelen in drie kernentiteiten, namelijk faculteiten, faciliteiten en field Labs & Startups. Echter, tussen en binnen deze pilaren is de gebruikte merkarchitectuur strategie inconsistent. Dit geldt ook voor de kennisvalorisatie, spin-offs en externe samenwerkingen die niet (geheel) onder de drie pilaren vallen. Onze uitdaging was om de huidige merkarchitectuur van TU Delft zo te structureren dat er een heldere en consistente relatie is tussen TU Delft Campus en de activiteiten die plaatsvinden. Door te bepalen wat de driver role is die TU Delft en TU Delft Campus spelen in relatie tot de verschillende merken kan worden bepaald of TU Delft de merkwaarden wil bouwen (leverage) of (uit)lenen (coverage). Hierbij zijn criteria opgesteld om te bepalen welke strategie uitgevoerd moet worden voor de (nieuwe) merken. Naast het bieden van wetenschappelijk onderbouwde theorie over branding, merkextensies en merkarchitectuur, gaven wij tijdens de workshops praktische tools om de kennis direct toe te kunnen passen op de huidige situatie van TU Delft.
Momenteel zijn wij bezig met een vervolgopdracht waarbij we de visuele identiteit ontwikkelen voor het merk TU Delft Campus. Het is de uitdaging om met het merk TU Delft Campus een community te creëren, waarin studenten, wetenschappers, professionals en het bedrijfsleven zich thuis voelen. Om dit te kunnen doen is het wenselijk om een eigen visuele identiteit voor TU Delft Campus te creëren, die tevens aansluit op de het logo van de TU Delft. Wij zijn erg benieuwd naar het eindresultaat!