Heb je al gehoord van de Werken aan Merken podcast? Zo ja, bedankt voor het kijken en luisteren! Na het warme ontvangst van de eerste podcast, waarin we een Roast & Praise deden van Patta & Gorillas, kijken we nu naar de aanpak van het merk Shell en Patagonia. We delen graag onze kennis met een breder publiek. Ook hebben we onze eerste gast mogen ontvangen in de podcast. Janicke Roëll van de startup FLIRTbier schoof aan om het over hun merkgerelateerde uitdagingen te hebben.
Bekijk de podcast op YouTube
Alles over Shell, Patagonia, merkactivisme en associaties
In het eerste deel ‘Roast & Praise’ richten we ons op twee merken. En zoals de naam al weggeeft, één wordt aangeprezen, de ander afgebrand. Deze aflevering zijn het de merken Shell en Patagonia. Al een idee welk merk de roast ontvangt? In de tweede rubriek ‘Gebrand op kennis’ duiken we de wetenschappelijke literatuur in. Zo nemen we je in deze tweede aflevering mee in het topic merkactivisme. Vervolgens ontleden we merken in de rubriek ‘Doctor Brand’. Deze keer gaan we het hebben over merkimago, hoe kom je erachter wat jouw doelgroep van je merk vindt? In de laatste rubriek ‘Valse start’ hebben we een leuke startup te gast om te praten over hun merk: Flirtbier!
Dus, wil jij weten wat wij van de merken Shell en Patagonia vinden? Wat merkactivisme nu eigenlijk is? Hoe je kan onderzoeken hoe jouw doelgroep over je denkt? Of wat Flirtbier doet? Luister dan nu onze podcast.
Wij hebben veel plezier gehad in het maken van de podcast. We horen graag wat jullie ervan vinden!