Een merkidentiteit waar iedereen zich in kan vinden. 

Hoe blijf je dicht bij jezelf maar ook relevant in de toekomst?

Merkidentiteit

Wat is de essentie van jouw merk? Wat is het merk écht? Samen met jou stellen wij de identiteit vast. Merkidentiteit zien wij als de eerste stap in branding. Het is het fundament waarop je een positionering kunt bouwen. Zo blijf je dicht bij jezelf, waardoor je altijd kunt leveren wat jij je klanten belooft.

 

Wat is een merkidentiteit? 

Uitkomsten als missie en visie zijn welbekende termen binnen marketing- en communicatieafdelingen. Veelal minder bekend is met welke methodes deze bepaald kunnen worden. Onze klanten merken vaak dat er ooit is opgeschreven wie je bent en wat je drijft, maar dat dit nooit bedrijfsbreed is bediscussieerd. Wij zorgen ervoor dat iedereen achter de merkidentiteit staat door gefundeerd te werk te gaan. 

Hoe kunnen wij jouw merkidentiteit bepalen?

Met onderzoek! Middels interviews achterhalen wij de drijfveren, eigenschappen en ambities van de mensen binnen een organisatie. In onze interviews maken we onder andere gebruik van de means-end chain techniek. Hiermee kunnen we op een impliciete manier persoonlijke drijfveren blootleggen, waardoor je tot onverwachte nieuwe inzichten komt. 

Ook hebben wij gemerkt dat het praten met een onafhankelijke partij voor veel organisaties erg waardevol is. Iedereen kan vrijuit praten zonder rekening te houden met belangen van anderen. Na de interviews hebben we groepssessies waarin we de merkidentiteit met elkaar bediscussiëren en vaststellen. Door een brede groep mensen te betrekken in het proces wordt de uiteindelijke merkidentiteit goed gedragen binnen de organisatie.

Wat kan een merkidentiteit voor jou betekenen?

Een eenduidig beeld van wie je bent als organisatie. Dit is een belangrijk startpunt voor het bepalen van de merkpositionering: hoe je gezien wil worden. Daarnaast kan een duidelijke merkidentiteit dit veel bijdragen aan de internal branding. Door de merkidentiteit scherp te hebben voelen medewerkers zich meer verbonden met de organisatie. Iedereen weet waar de organisatie voor staat en dat ze hierin passen. Dit kan dit handvatten bieden bij het aantrekken van nieuwe mensen. Passen sollicitanten bij de merkidentiteit? Concreet krijg je in beeld wat de gemeenschappelijke drijfveren, missie, visie en merk- of kernwaarden zijn binnen jouw bedrijf. En tijdens het merkidentiteit traject komen er vaak nog veel meer inzichten naar boven. 

TUDelft-logo
Apgen-logo
Bueno-Brothers-logo
BSvL-logo
GITP-logo
ICS-logo
Predator-logo
Anelstart-logo
Somention-logo

Jouw branding verbeteren?

Is merkidentiteit niet exact waar je nu op zoek naar bent? Maar je bent wel gemotiveerd om aan jouw merk te bouwen? Wij zijn breed gespecialiseerd en kunnen je helpen met alle merkgerelateerde vraagstukken. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij merkpositionering , merkarchitectuur en merkimago.  

Maar ook als je merkfundament al staat, geven wij vaak merkinspiratie workshops, of bewaken we het merk in de uitrolfase van marketingcommunicatie. Altijd met onderbouwd, brutally honest, advies.